Review Atlantis Escape
Activiteiten / Spelen

Review SmartGame Atlantis Escape

Wij zijn thuis dol op SmartGames. Mijn beide zoontjes zijn vrij exact aangelegd en vinden het leuk om op dat vlak ook uitgedaagd te worden. De juffen van de jongens adviseerden ons om een of meerdere SmartGames in huis te halen. En hoe toevallig en leuk was het dat we Atlantis Escape mochten uitproberen? Dit vonden we er van!

Wat is een SmartGame?

Een SmartGame zijn eigenlijk een soort puzzels. Er zijn verschillende SmartGames voor verschillende leeftijdscategorieën. Het zijn bordjes met attributen waarmee je een puzzel op kan lossen. Deze puzzels vragen ruimtelijk inzicht en het vermogen om logisch na te denken en vooruit te denken. In het boekje dat er bij hoort staan verschillende opgaven met een oplopende moeilijkheidsgraad. De spellen zijn gemaakt om in je eentje te doen dus het kan ook goed zijn voor kinderen die het lastig vinden om alleen te spelen. Je kunt het ook samen doen of eigenlijk om de beurt. Mijn oudste zoon en ik deden laatst een wedstrijdje wie het snelste de oplossingen kon vinden. En raad eens? Ik ben dus mooi verslagen door mijn 7 jarige zoon met de SmartGame Squirrels Go Nuts!

Review Atlantis Escape

Atlantis Escape

Atlantis Escape is een SmartGame waarbij het gaat over een mytische stad die voor eeuwen onder water gaat verdwijnen. Je moet zo snel mogelijk de stad uitvluchten. Het spel bestaat uit een bordje en een paar 3D puzzelstukken. In het boekje staat waar de hoogste toren moet staan, dat is je beginpositie. Met de rest van de puzzelstukken moet je een weg zien te vinden naar de haven, over trappen heen en onder tunnels door. Ook hierbij loopt het niveau op zodat je kind langzamerhand steeds handiger wordt om de oplossingen te vinden. Achterin het boekje staan ook de oplossingen voor als je kind er echt niet uit komt. Je kunt het spel gewoon kopen via bol.com, dus dat is lekker makkelijk!

Voordelen

Atlantis Escape is een super goed spel voor de ontwikkeling van kinderen. Het bevordert het ruimtelijk denkvermogen, het probleemoplossend vermogen, het plannen en flexibel denken en het stimuleert het doorzettingsvermogen en het concentratievermogen. Daarnaast kan het dus helpen om kinderen te leren alleen te spelen. Dat is natuurlijk fijn, want niet elk kind kan dat. Wat ik zelf ook erg leuk vind aan dit spel is dat het compact verpakt is, zo is het ook een ideaal spel om mee te nemen voor lange autoritten bijvoorbeeld. Bovendien zitten er geen kleine stukjes bij. Dus mocht je naast je oudere kind ook nog een peuter of dreumes hebben rondlopen dan hoef je niet extra alert te zijn tijdens het spelen.

Review Atlantis Escape

Wat vinden wij er van?

Toen mijn jongens het spel zagen waren ze meteen ontzettend enthousiast en ze wilden het meteen gaan spelen. Wat ik merkte aan mezelf en zeker aan de jongens is dat we even moesten wennen aan het 3D puzzelen. Maar al snel hadden we het onder de knie. Het spel is vanaf 7 jaar, maar mijn zoontje van 5,5 kon er ook mee spelen. En als de jongens op bed liggen? Dan pak ik het spel zelf even, gewoon, omdat ik het zelf ook leuk vind!

Deze tekst kan affiliate links bevatten, dat betekend dat nietvolgensboekje eventueel commissie krijgt zonder dat jou dat iets extra’s kost. En Atlantis Escape is gratis verkregen.

Like en volg ons op

Author

Mijn naam is Geke Douw. Ik ben getrouwd en moeder van drie kinderen. Twee prachtige en ondernemende jongens en een schattig maar minstens zo ondernemend meisje. Ik vind het ouderschap een super mooie leerschool, een school waar je nooit uitgeleerd raakt.